8 Kasım 2014, Cumartesi - 24 Ocak 2015, Cumartesi
10:00 - 15:00
Ücretli
0212 679 06 00
Atölye Nedir?
Atölye, öğrencinin çocuk; öğretmenin sanatkar olduğu bir öğrenme ortamı, bir eğitim anlayışı, bir yaşam alanıdır. Atölye sayesinde çocuklar teorik bilgilerin soğukluğundan sıyrılırlar. Bir ürün ortaya koymanın tadına varırlar. Eğitim sürecinde tamamen aktif oldukları için öğrenme istekleri hiç sönmez. Atölye, yaparak yaşayarak öğrenmenin modern donanımlarla sağlandığı yepyeni bir eğitim standardıdır.
Atölye Sistemi Neden Gereklidir?
Okullar yetişkinler tarafından tasarlanan standartları belirlenmiş eğitim mekânlarıdır. Okul deyince hep aynı teorik bilgilerin aynı kalıplarla aynı mekânlarda sunulduğu sıkıcı ortamlar gelir akla. Öğrenciler, yeteneklerine ve ilgilerine göre değil yaşlarına göre sınıflanmıştır okullarda. Ve bu durum bir eğitim sorunudur. Atölye sistemi bu sorunu çözen en önemli adımlardan biridir.
Atölye Sisteminin Amacı Nedir?
Atölye sistemiyle tıkanan eğitim sistemine bir nefes verme gayretindeyiz. Çocuklarımıza hayata dair pek çok bilgiyi yaşantı yoluyla sunan atölye sisteminin eğitim mekânları da çocuklara özgü güzellikler barındırır ve özgündür. Derslerinde çok başarılı ama hayatı hiç bilmeyen çocuklar yerine hem hayata dair fikri ve donanımı olan hem de bilgi düzeyi yüksek olan bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Her çocuğun özel olduğunun farkındayız ve çocuklara özel mekânlar sunmadan sağlıklı bir eğitim ortamı kurulamayacağının bilincindeyiz.
TÜZDER Atölyeleri Nasıl Uygulanır?
TÜZDER atölyelerine katılmak isteyen öğrenciler, TÜZDER’in web sayfasında bulunan başvuru formunu doldururlar. Daha sonra aileye dönüş yapılarak kayıt işlemleri gerçekleştirilir. TÜZDER atölyeleri ücretlidir ve atölyelere yalnızca RAM ya da BİLSEM’ler aracılığıyla “üstün zekalı” tanısı konulan ya da TÜZDER tarafından değerlendirilmesi yapılmış öğrenciler katılabilir.
Atölye Çalışmaları Hakkında
Bu atölye çalışmalarında amacı tanımlamak gerekirse üstün zekalı ve dahi çocuklar için üç husus bir çok literatür taramasında karşımıza çıkmaktadır. Bunlardan birincisi zihinsel doygunluk, ikincisi akran zenginliği üçüncüsü ise beceri odaklı bir eğitim müfredatı sunulmasıdır. Öğrencilerimiz bu atölyelerde üç husustan daha fazlasını yakalama fırsatı bulacaklardır.
Sadece öğrenciler değil gün boyu psikolog desteği, aileler için eğitim seminerleri de bu eğitimin temel amaçlarındandır. Atölyeler, öğrencilerin, psikolojik, algılamaya yönelik bireysel becerilerini geliştirerek akademik ve sosyal hayata adaptasyonlarını kolaylaştırmayı ve başarı çizgilerini arttırmayı amaçlar. Aynı zamanda, öğrencilere stresle başa çıkmalarını sağlayacak yöntemleri öğretmeyi de kapsar.
Öğrenciler bu çalışmalarda, problem çözme, analitik düşünme, zaman planlaması, kendini sınama, fiziksel ve ruhsal gelişim süreçlerine yönelik konularda eğitilirler. Öğrencilerin, kazanmış oldukları becerileri uygulayarak, başarılarının arttığını gözlemlemeleri ana beklentilerdendir.