1980 yılında Üsküdar'da dünya’ya gelen Selim Bölükbaşı, müziğe annesinin de bağlama çalmasının etkisiyle 9 yaşında başladı. Yıllarca bağlama, klavye ve ritim sazlarla müzik yapmaya çalışan Bölükbaşı 17 yaşında tulum çalmayı öğrendi. Tulumu öğrenme aşamasında Laz kültürü ve Karadeniz müziği hakkında çok fazla bilgiye sahip olmadığı için çeşitli zorluklar yaşadı, hatta ilk zamanlar tulumu yanlış teknikle çaldı. Ancak zaman içinde kendisini geliştirdi ve tulumu doğru teknikle çalmayı öğrendiği gibi Laz müziğine de katkıları oldu.
İ.T.Ü.Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Mezunu olan Bölükbaşı, lisans eğitimine başladığı yıllarda Laz müziği yapan Birol Topaloğlu ile tanıştı ve kendisine bir yıl kadar vokal’de eşlik etti. Bu sırada tulum çalma tekniğini geliştirerek sanatçıya aynı zamanda tulumla da eşlik etmeye başladı. Yine bu dönemlerde tulum üzerine yenilik getirmek adına çalışmalara başladı ve birkaç sene içinde devrim niteliğindeki değişiklikleri yaparak tulumu daha da ileriye götürecek projelerde yer aldı. Ayrıca ‘Sultan’s of the Dance’ ‘Anatolia’ ‘Şaman’ ‘Anadolu Ateşi’ gibi halk oyunları projelerine eşlik etti. Birol Topaloğlu ile birlikte İskoç ‘Hevia’ grubuyla tarihte ilk gayda ve tulum düetini Açık Hava Tiyatrosunda gerçekleştirdi.
2001 yılında Kazım Koyuncu ile birlikte çalışmaya başladı. Kazım Koyuncu’ nun ısrarı ile 2 ay gibi kısa bir zamanda Kemençe de çalmaya başladı. Koyuncu’nun ‘Hayde’ isimli albümünde ‘Selimina’ adlı destan'ın enstrümantal bölümünün bestesini yaptı. Bu arada müzisyen arkadaşı Cafer İşleyen’le birlikte ATV’de yayınlanan “Kuşdili” adlı televizyon dizisinin müziklerini yaptı. Yine Cafer İşleyen ile birlikte ‘Sen Ne Dilersen’, ‘Çinliler Geliyor’ adlı Sinema filmlerinin, ‘Kilit’ adlı televizyon filminin müziklerini yaptı. Star TV de yayınlanan ‘Kaybolan Yıllar’, Kanal D de yayınlanan ‘Sulltan Makamı’ adlı dizilerde de müziklere sesiyle eşlik etti. Bütün bunların dışında ‘Tekfen Flarmoni Orkestrası’ na Kemençe ile eşlik ederek Türkiye’de Batı müziği ile Kemençe sentezi adına bir ilke daha imza attı. Tulum ve Kemençe üzerindeki yenilikleri ve farklı çalım tekniğiyle tanınan Bölükbaşı, tulumda tüm seslerin tam entonasyonlu hallerini geliştirdi ve hicaz, kürdî, nihâvent, sabâ, huseynî, rast gibi makamları çalabilen tulumlar yaptı. Yapmış olduğu degişiklikler sayesinde artık herkesin (özellikle bayan sanatçıların) rahatlıkla sahnede tulum çalabileceğini ifade ederek geliştirdiği tekniklerle makam sorununu ortadan kaldırdı. Kemençe adına ise Oktav Kemençe ve Kemençello adını verdiği bas kemençeyi yaptı.
Tulum ve Kemençe’de yapılan bu yeniliklere birçok insanın karşı çıkmasına karşın kendisi yapılan tüm yeniliklerin arkasında durarak Karadeniz Müziğinin gelişmesi için çalma teknikleri ve enstürman yapımı konularında çalışmalarına devam ediyor. ‘Karadeniz Müziği ile yapamayacağınız müzik yok. Rock, Raggae, Jazz müthiş olur, Tabii bu çalışmaların da bilinçli bir şekilde yapılması en önemli nokta’ sözleriyle Karadeniz Müziğiyle ilgili olan yenilikçi ve ilerlemeci tavrını ifade eden Selim Bölükbaşı bir dönem de Volkan Konak ile çalıştı.
Selim Bölükbaşı son dönemlerde verdiği solo konserler ve katıldığı programlar ile müzikal projelerini hayata geçirmek için çalışmalarına devam etmektedir.