17 Aralık 2017, Pazar - 18 Aralık 2017, Pazartesi
10:00 - 18:00
Ücretli
0 533 165 60 94
PEP-R (Psiko Eğitimsel Profil Ölçeği-Revize) ÖLÇEĞİ EĞİTİMİ
Tarih: 17-18 Aralık 2017 Pazar-Pazartesi
Saat: 10.00-18.00
Süre: 2 Gün / 16 Ders Saati
Yer: DİLGEM Ataşehir
Adres: Atatürk Mah. Girne Cad. Zengin İş Merkezi No:7-9 Ataşehir / İSTANBUL
İletişim:
Tel: 0 216 456 42 42 - 0 533 165 60 94 - 0 505 892 41 75
E-mail: [email protected]
Hedef Kitle:
Eğitimcilerin Kısa Özgeçmişi:
Yrd. Doç. Dr. Alev GİRLİ: Hacettepe Üniversitesinde Psikoloji Lisans, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü PDR Anabilim Dalında Yüksek Lisans ve Doktora eğitimini tamamlamıştır. Okul Öncesi eğitiminde ve özel eğitim alanında eğitimci ve yönetici olarak çalışmıştır. 2003 yılında Yrd. Doç. unvanı ile Dokuz Eylül Üniversitesi PDR anabilim dalında öğretim üyesi olarak görev almış, 2007 yılından bu yana Özel Eğitim Bölümünde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Çalışmalarını otizm, dikkat eksikliği özel öğrenme bozukluğu olan bireylerin eğitimi, zihin kuramı, kaynaştırma ve aile eğitimi ve danışmanlığı alanlarında yoğunlaşmıştır. PEP-R ve TEACCH programı kullanılarak yapılan eğitim uygulamalarına yönelik ulusal ve uluslararası çalışmaları bulunmaktadır.
Psikolog Dr. Semra ÖZTÜRK: Hacettepe Üniversitesinde Psikoloji lisans, Dokuz Eylül Üniversitesinde Eğitim Bilimleri Bölümünde PDR anabilim dalında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlamıştır. Özel ÇAĞDAŞ Işık Özel Eğitim Merkezi kurucularından olup 20 yılı aşkın bir süredir özel eğitim alanında zihin engelli çocuklar ve otizmli çocukların eğitiminde eğitimci, yönetici, eğitim koordinatörü olarak aktif şekilde yer almaktadır.
PEP-R ( PSİKO- EĞİTİMSEL PROFİL ) ÖLÇEĞİ EĞİTİMİ PROGRAMI
Eric Schopler ve arkadaşları tarafından ABD’de geliştirilen ve 30’dan fazla ülkede kullanılan TEACCH programının çocukluk dönemi ölçeği olan PEP (1972)in 1979 da revize edilen formu olan PEP-R Otizm Spektrum Bozukluğu grubunda yer alan 0-12 yaş arası çocukları gelişimsel ve davranışsal alanda değerlendiren, bireysel eğitim programı (BEP) hazırlanmasına olanak veren bir değerlendirme aracıdır.
PEP-R ile çocuğun yedi gelişim alanında (taklit, algı, ince motor, kaba motor, el-göz koordinasyonu, bilişsel ve sözel alanlardaki) hâlihazırdaki düzeyi, yeterlilikleri ve yetersizlikleri belirlenmektedir. Bunun yanı sıra, her gelişim alanında gelişmekte olan beceriler belirlenerek BEP gelişimsel alan programı hazırlanmaktadır.
Davranışsal alanda ise çocuğun, otistik davranış özelliklerinin yoğunluğu dil, ilişki ve duygulanım, oyun ve materyallere ilgi, duyusal tepkiler olmak üzere dört alt alanda otistik davranış özelliklerinin yoğunluğu değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme sonucunda BEP davranışsal alan hedefleri belirlenmektedir.
ÖNEMLİ HATIRLATMA!