Medya ve İletişim stratejileri konusunda sistematik ve uygulanabilir bilgiler verilmesi, sektör çalışanlarının ya da sektöre girmek isteyen kişilerin yetkinleşmesini sağlamaktır.
Medya ve İletişim Stratejileri programı herhangi bir 4 yıllık üniversite programı mezunu olup iletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen kişileri hedef kitle olarak alır.
%80 devam koşulunu sağlayan ve program sonunda yapılan sınavda başarılı olanlara Galatasaray Üniversitesi tarafından resmi sertifika verilecektir.
Eğitim İçeriği
- İLETİŞİM VE KÜLTÜR YÖNETİMİ
- Zaman
- Kültürel zaman tanımlaması
- Antropolojik bir yaklaşımla Zaman Yönetimi
- Mekan/ Beden Dili
- Zaman-Mekan İlişkisi
- Mekanın iletişimsel boyutu
- Sözsüz iletişim, beden dili
- Görsel İletişim
- Görsel iletişimin önemi
- Görmek,bilmek, inanmak
- YENİ MEDYA, TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
- Teknoloji - Bilim - Kültür - Uygarlık İlişkisi: Batı Dünyasını Şekillendiren Teknolojiler
- Medya ve İletişim Kuramlarında Teknoloji:Yeni Medya / Eski Medya Paradigması
- Yeni Medya; Siyaset ve e-Demokrasi
- Yeni Medya ve Toplum: Sanal Cemaatler ve Ağ toplumu
- Yeni Medya ve e-Ekonomi
- Internetin Yönetişimi ve Ekonomi Politiği
- MEDYA VE İLETİŞİM ARAŞTIRMALARINDA YENİ YÖNELİMLER
- Medya ve İletişim alanında araştırmanın önemi, genel amacı
- Yaygın olarak kullanılan araştırma tür ve yöntemlerine ilişkin örnekler
- Belgesel araştırmalar : Masabaşı çalışmalar ve ikinci el veri kullanımı
- Klasik kantitatif ve kalitatif araştırmaların "zayıf halka"ları :
- "Yeni sosyolojiler"in ve çok disiplinli yaklaşımların ışığında medya ve iletişim araştırmaları
- Medya ve pazarlama "okur yazarlığı"na aykırı bakışlar
- Segmentasyon çalışmalarının gelişimi
- Alternatif medya ve iletişim araştırmaları
- Örnekler üzerine çalışma
- İNOVASYON VE YARATICILIK
- İnovasyon ne demektir. İnovasyonun farklı tanımları iletişim uygulamalrı bağlamında ele alınmakatdır.
- Farklı inovasyon yaklaşımlarının serimlenmesi ve tartışılması. Alanda ekonomiden, işletmeden ve sosyolojiden yararlanılarak yapılmış farklı tanımların ve kavramlaştırmaların neler olduğunun açıklanması.
- İnovasyon ölçüm kriterlerinin uluslararası bağlamdaki gelişimi.
- Küresel işletmelerde ve yerel işletmelerde inovasyon ve riskin nasıl ele alındığı.
- İnovasyonun yaratıcılık ile olan bağının ele alınması.
- Pazarlama ve örgütsel inovasyon. Uluslararası ölçümlerde ölçüm kriterleri arasına yeni girmiş bu iki inovasyon tipi ile iletişim stratejileri arasındaki yeni gelişmelerin ele alınması.
- KURUMSAL KİMLİK VE İTİBAR YÖNETİMİ
- Kurumsal İletişim: Kavram, strateji, önem ve amaçlar
- Kurum İçi İletişim Süreci, iletişim biçimleri ve araçları
- Kurumsal Sosyal Sorumluluk
- Kurumsal Kimlik-Kurumsal İmaj- Kurum Kültürü
- Kurumsal Kriz
- Kurumsal İtibar
- İKNA STRATEJİLERİ
- İknanın değişen tanımı
- Sosyal Etki nedir?
- Neden uyum gösteririz?
- Temel İletişim ve Tutum Değiştirme Modeli
-
- Kaynak - Mesajın - Alıcı özellikleri
- Tutum-Davranış İlişkisi
-
- Tutum - Davranış dengesini nasıl sağlarız
- Tutum - Davranış tutarsızlığını nasıl gideririz?
- SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİ
- Siyasal iletişim
- Tanım ve kapsam
- Temel kavramlar : Kamuoyu, kamusal alan, siyasal aktörler...
- Medya siyaseti
- Tanım
- Medya-siyaset ilişkisinin anlaşılmasını kolaylaştıran modeller
- Seçim kampanyaları
- Kavram, süreç ve strateji belirlenmesi
- Örnek uygulamalar
- STRATEJİK İLETİŞİM YÖNETİMİ
- Stratejik İletişim Yönetimi: Tanımlama ve Kapsam
- Stratejik İletişim Kampanyası Tasarım Süreci ve Örnek Kampanyalar
- Kriz İletişimi, Risk İletişimi ve Sorun Yönetimi
- SOSYAL MEDYADA PAZARLAMA
- Sosyal Medya ve Sosyal Medya pazarlamasının son yıllarda önem kazanmasının sebepleri
- Sosyal Medya Pazarlamasına başlamayı düşünen markaların/kurumların sosyal medya ile ilgili bilmesi gerekenler.
- Sosyal Medya pazarlama süreci ve bu süreçte dikkat edilmesi gerekenler.
- YAYIMCILIK STRATEJİLERİ
- Yayımcılık ilkeleri ve teknikleri
- Haber yazım teknikleri
- Yayın Politikası ve Yazı türleri
- Masaüstü yayıncılık
- Süreli ve Kurumsal yayımcılık
- Gazete ve dergi
- Kurum içi ve dışı iletişim amaçlı yayımlar
- Reklam ve tanıtım amaçlı yayımlar
- Katalog
- Broşür
- İnsert, doğrudan pazarlama malzemeleri, vb.
- REKLAM STRATEJİSİ YÖNETİMİ
- Reklam etkinliğini artırmak
- Mesaj ve Medya Stratejisi oluşturmak
- Reklam etkinliklerinin sonuçlarının ölçümü
- Yaratıcı stratejiler
- Reklam Kampanyaları analizi