13 Mart 2016, Pazar - 10 Nisan 2016, Pazar
10:00 - 16:00
Ücretli
0224 4532072
Programın Tanıtımı
İşletmelerin gelişim performansı, eğitim süreçlerine verilen önemle doğrudan alakalıdır. Bu program; işletmelerde eğitim süreçlerini yöneten kişilerin, eğitimcilik yeteneklerini artırmak ve iç kaynaklı eğitimlerin kalitesine fayda sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Program sonunda başarılı olan katılımcılarımıza; Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı "Eğiticinin Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi" verilecektir.
NOT: KOSGEB'e üye işyerlerinden katılan kursiyerlerimizin kurs ücretlerinin %50'si KOSGEB tarafından karşılanmaktadır.
Programa Kimler Katılmalı
İşletmelerin İnsan Kaynakları Çalışanları
İşbaşı/Oryantasyon eğitimi veren Üretim Yetkilileri
Personelin İç Kalite eğitimlerini veren Kalite Sorumluları
Eğitimcilik yönünü geliştirmek isteyen Yöneticiler ve Yönetici Adayları
Programın İçeriği
1- NEDEN EĞİTİM?
Eğitimlerde Sağlanan Kazanımlar
Bireysel Kazanımlar
Kurumsal Fayda Analizleri (İşletmelerde Sağlanan Faydalar)
Toplumsal Kazanımlar
İşletmelerimizde Rekabet Avantajı Oluşturmada Eğitimin Rolü
Yasal Zorunluluk Gereği İşletmelerde Düzenlenmesi Gerekli Eğitimler *YENİ
Uluslar arası Standartlar Çerçevesinde Eğitim (ISO, OHSAS vb.)
Kurumsal Gelişim Amacıyla Düzenlenen Programlar
Eğitimlerle İlgili Devlet Teşvikleri (KOSGEB,İGEME vb.) *YENİ
Öğrenme Süreci ve Öğrenmeye İlişkin Teoriler
Etkin Eğitim Programları Nasıl Tasarlanır?
Eğitim İhtiyaç Analizi
Konu Belirleme
İçerik Belirleme
Yöntem Belirleme
Eğitim Prosedürünün Oluşturulması *YENİ
Eğitim Süreç Yapılandırılması *YENİ
Eğitim Planının Oluşturulması * YENİ
Dış Kaynaklı Eğitimler Dahil : Organizasyon *YENİ
Eğitim Kayıt Dokümantasyonu *YENİ
Katılım Tutanakları
Eğitim Sicil Kartları
Ölçme ve Değerlendirme Kayıtları
2- EĞİTİCİ KİMDİR?
Eğitimciliğin Alt Gerekleri
Eğitimcinin Kişisel Özellikleri
Etkin Bir Eğitim Programı İçin Eğiticinin Rolü
Eğitimci İçin En Önemli Yetkinlik: Kişi Analizi *YENİ
Grup Yönetimi Performansı Açısından Eğitimcilik Mesleği
Eğitim Ortamlarında İletişim (Sözlü,Yazılı, Beden Dili)
Oturma Düzenleri
Öğretme Yönetemleri
Anlatma (Takrir)
Soru-Cevap
Problem Çözme
Drama *YENİ
NLP (Nöro Lengüistik Programlama) *YENİ
Yetişkin Eğitimleri ve Eğitimci
3- ETKİLİ BİR SUNUMUN ŞİFRELERİ
Hazırlık Süreci
Sunum Hazırlama
Power Point (Sunum Hazırlama Klavuzu) *YENİ
Sunum Aşaması
Topluluk Önünde Söz Söyleme *YENİ
İlk İzlenim ve Önemi
Dinamik ve Etkin Bir Sunum Klavuzu
Sunum Sonu ve İzlenimi
4- EĞİTİM SONU ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlemdirmeye İlişkin Yasal Gerekler
Sınav Yöntemi ile Değerlendirme
Anket Yöntemi ile Değerlendirme *YENİ
Katılımcının Değerlendirmesi
Eğitimci Değerlendirmesi
Yönetici Değerlendirmesi
5- UYGULAMA