AMAÇ
Büyük şirketlerin ve kurumların en önemli sorunlarından birisi ürettikleri ve sattıkları ürünlerin parasını tahsil etmektir. Özellikle kriz dönemlerinde biraz daha serbest davranan işletmeler, mal teslimatı ya da hizmetin gerçekleşmesinin ardından ciddi bir tahsilât sorunuyla karşı karşıya kalırlar. Tahsilâtın gerek kurumsal gerekse de bireysel olarak yapılması esnasında, müşteriyi tanıma, analiz etme ve tahsilâtı alma konusunda ikna gibi konular büyük bir önem kazanmaktadır. Bu nedenle bu eğitimimizde bu tarz sorunları en aza indirerek katılımcıların tahsilât konusunda beceri kazanmalarını amaç edinmekteyiz.
İÇERİK
•Müşteriyi Bulma ve Yaklaşım
•Müşteri Nasıl ve Nereden Bulunur
•Satışçının Müşteri Bulmadaki Statüsü ve Rolü (GRUP ÇALIŞMASI)
•Dinleme Becerisi ve Dinleme Tipleri
•İkna ve Müşteri Tanıma
•Ben Hangi tip satışçıyım
•Müşteri Analizi
•Müşteri Analiz Yöntemi
•MADDEN Test
•Müşterinin “Doğru Müşteri” olup olmadığını Belirleyeceğimiz Kriterler
•Müşterinin Güven Unsurları
•Tahsilât Başarısı
•Tahsilât başarısına etki eden faktörler
•Tahsilât öncesinden müşteriyi hazırlama
•Tahsilâtın zor duruma düşmesi ve müşterinin olası ertelemeleri
HEDEF KİTLE
Kurumların satış ve pazarlama müdürleri, Satış ve pazarlama departmanı çalışanları, Satış ve pazarlama alanında kariyer sahibi olmak isteyenler
SÜRE: 1 Gün / 6 Saat