Hedef Kitle : Eğitimveren veya verecek olan kişiler
Süre : 45 Saat
Katalımcı Sayısı: Bir grupta maksimum 25 kişi
Eğitim Günleri ve Saatleri: Haftasonları Cumartesi ve Pazar(9.30-17.00)
Eğitim Yeri:: Okan Üniversitesi İzmir Bölge Temsilciliği
Amaç
Bu seminerin amacı kurumlarda eğitim veren eğitmenlere veya verecek olan eğitmen adaylarına bilgi, beceri ve bakış açıları kazandırmaktır.
Bu seminerde katılımcılar, yetişkin eğitiminin temel ilkelerini kavrayabilecek, yetişkin eğitimiyle öğrenme bağlamı arasında bağ kurabilecek, eğitim ihtiyaç analizi oluşturabilecek ve uygulayabilecek,
etkin bir eğitim programı içeriği ve görsel malzemesi tasarlayabilecek, eğitim sunumunda nelere dikkat etmesi gerektiğinin farkına varabilecek, zor katılımcılarla başa çıkabilecek, katılımcı merkezli, akılda kalıcı ve
zevkli bir eğitim programı dizaynının ve sunumunun nasıl yapılacağının farkındalığını yaşayabilecek ve eğitim sonrası etkin bir değerlendirmenin nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olabileceklerdir.
İçerik
Yetişkin Eğitimi ve Eğitim Sunumları
Eğitim nedir?
Eğitmen kimdir?
Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri
Yetişkin eğitiminde öğrenme bağlamı
Yetişkinlerde “Öğrenme” kavramı
Öğrenme tarzları – Uygulama
Öğrenme Modeli
Öğrenme Modelindeki farklı öğrenme tarzlarına göre bir eğitimin nasıl hazırlanacağı ve sunumu konusunda değerlendirmeler
Katılımcılar program başında eğitim sunumları yapacaklardır. Sunumları sırasında video kayıtları yapılacaktır.
Eğitim Sunumları İzleme ve Geri Bildirim Verme
Sunumları izleme ve geribildirim verme: Katılımcılar neleri iyi yaptıkları, neleri geliştirmeleri konularında geribildirim alma fırsatı bulacaklardır.
İhtiyaç Analizi
Eğitim ihtiyaç analizi planlama
Katılımcılarım kim?
Katılımcılarımın ihtiyaçları neler?
Uygulama
Eğitim ihtiyaç analizi örnekleri
Eğitim ihtiyaç analizi uygulama ve elde edilen verileri değerlendirme
Eğitim İçeriği Tasarımı
Bir eğitimin kurgulamak
Eğitimin açılışı
Eğitimin açılışında bir stiliniz var mı?
Bir eğitimin açılışında neler olmalıdır? Örnekler
Eğitimin açılışında etki uyandırmak için nelere dikkat edeceğim? Örnekler
Uygulama
Eğitimin ana gövdesi
Eğitimin ana gövdesine modülleri ve uygulamaları nasıl yerleştirmeliyim?
Eğitimin ana gövdesinde ilgiyi canlı tutmak ve aktaracaklarımı etkili kılmak için neler kullanabilirim? Örnekler
Eğitimin kapanışı
Eğitimin kapanışında bir stiliniz var mı?
Bir eğitimin kapanışında neler olmalıdır?
Eğitimin kapanışını nasıl yapmalıyım?
Uygulama
Katılımcıların seçecekleri bir konuda eğitimlerini kurgulama uygulaması ve sunumu
Görsel Malzeme Tasarımı ve Ortam
Powerpoint sunumu ve dokümanları hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Tasarım şeklinin ve renklerin seçimi
Yazı karakterlerinin seçimi
Yazı boyutlarının seçimi
Asıl slayt seçeneğinin kullanımı
Animasyonların hazırlanması ve kullanımı
Sayfa numaraları, logolar ve sunumu yapacak kişinin isminin slaytlara konulması konularında bilgilendirmeler
Ortamda dikkat edilmesi gerekenler
Havalandırma, sıcaklık, ışık
Ses düzeni
Ekipman düzeni
Gürültü
Oturma düzeni örnekleri ve her bir düzenin artıları - eksileri
U düzen
V düzen
Yuvarlak düzen
Anfi Tiyatro düzeni
Yuvarlak Masa düzeni
Göğüs Kafesi düzeni
Eğitim Sunumu Sırasında Dikkat Edilecekler
Eğitimi sunumu yaparken beden dilini etkin kullanma
Etkili duruşlar – Bedenimle ne söylüyorum?
İstenmeyen beden duruşları ve Uygulamalar
İstenen beden duruşları ve Uygulamalar
Jestler ve mimikler
Jestlerin ve mimiklerin etkin kullanımı konusunda uygulamalar
Göz temasları
Etkin göz teması konusunda uygulamalar
Soruları karşılama
Eğitim sırasında neden soru sorulur?
Soruları karşılarken dikkat edilmesi gerekenler
Soru soran kişiyi dinlemek
Cevabı tüm katılımcılara yöneltmek
Cevabı bilmiyorsanız dürüst olmak
Zor katılımcılarla başa çıkma
Genel olarak zor katılımcılarla başa çıkma yöntemleri
Kişiselleştirmemek
Sorunun sebebini öğrenmek
Proaktif dinlemeye özen göstermek
Güvenli bir şekilde yanıt vermek
Samimi olmak ve katılımcıların ihtiyaçlarına empati duymak
Sorunun çözülmesine yardımcı olmak
Zor katılımcı tipleri ve zor katılımcı tiplerine yönelik özel çözümler
Tartışmacı
Bilgiçlik taslayan
Kendi aralarında konuşan
Sürekli şikâyet eden
Konuşmayan / Katılımcı olmayan
Aktarış
Doğru nefes alma (diyafram nefesi) ve uygulamalar
Konuşma hızı
Artikülâsyon ve uygulamalar
Vurgulama - Tonlama ve uygulamalar
Zaman kullanımı
Eğitim Değerlendirilmesi ve Eğitim Sunumları
Eğitim değerlendirme kriterleri
Reaksiyon: Katılımcıların programa nasıl bir tepki gösterdiğini ölçmek
Öğrenme: Eğitim programının sonunda katılımcılarda meydana gelen tutum değişikliği, bilgi ve/ ya da beceri artışı derecesini ölçmek
Davranış: Katılımcının eğitim programına girmiş olması nedeniyle davranışında ortaya çıkan değişimin derecesini ölçmek
Sonuç: Katılımcıların programa devam etmesinden kaynaklanan kesin sonuçları. (Üretim artışı, satışların artışı, kalite iyileşmesi, maliyet düşüşü, kaza sıklığında ve şiddetinde azalma ve daha yüksek kar, motivasyon yükselişi vs...) ölçmek
Katılımcılar program sonunda ikinci eğitim sunumlarını yapacaklar, neleri iyi yaptıkları, neleri geliştirmeleri konularında geribildirim alma fırsatı bulacaklardır.
Eğitim Sunumları İzleme ve Geri Bildirim Verme
Kayıt ve Katılım Bilgileri için İletişim:
Dolunay Argun:
Tel: 0232465 27 95
Fax: 0232465 27 96
E-mail : [email protected]
Adres: AliÇetinkaya Bulvarı No:31 K:6 D:12
Alsancak / İZMİR
Ödeme Bilgileri:
İzmir Kuzey Kamu Hastaneleri Birliği Personeli Özel Fiyatı: 1.000.TL(KDV dahil)
Sınıf Açılması İçin Gerekli Kişi Sayısı:25 kişi
*İş Bankası, Akbank, Yapı Kredi Bankası, Garanti Bankası, Finans Bank kredi kartlarına 6 eşit taksit yapılmaktadır.
*(Peşin Ödemeler VAKIFBANK KADIKÖY İSTANBUL Şubesi -IBAN No: TR 760001500158007299043128 T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ hesabı ŞUBE KODU:012hesabına yatırılacaktır. Dekont 0232 465 27 96 numaralı faks’a Dolunay Argun adı