29 Şubat 2020, Cumartesi
10:00 - 18:00
Ücretli
0533 477 07 07
E-Ticaret Metrikleri ve KPI’lar Eğitimi, Online Mağazacılık Çalışanlarına, Yöneticilerine ve Yatırımcılarına (Start-Up Dahil); E-ticaret operasyonlarında karşılaşacakları E-Ticaret sektörüne özgü metot, hesaplama ve terimleri öğreneceklerdir.
Bu eğitimde, E-Ticaret sektöründeki Temel KPI’lar (Kilit Performans Göstergeleri) anlatılıp incelenecek ve hedeflerin yakalanması konusunda yapılması gerekenler uygulamalı örneklerle aktarılacaktır.
Genel seviyedeki bu eğitim; E-Ticaret yatırımları Yönetici ve Çalışanlarının sıklıkla karşılaştığı ve karşılaşacağı birçok konuda karar verme süreçlerini etkileyecek E-Ticaret'e özgü terim, metot ve formüller içermektedir. Eğitim interaktif olup, vaka çalışması ve grup aktivitesi de içermektedir.
Eğitim Web Sitesi için Tıklayınız
Eğitim İçeriği
1. Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret Trendleri
Katılımcıların Sitelerine Genel Bakış ve Değerlendirme
2. Online Mağazacılık / E-Ticaret Satış Yönetimi
Online Mağazacılık
Sosyal Alışveriş
App Mağazacılık, Mobil Ticaret
Sayfa Rating Sistemi (PRS), Sayfa Fırsat Maliyeti (POC)
GMROP, GMROWI
Mark-up, Mark-Down
Müşteri Yaşam boyu Değeri (CLV)
Ziyaretçi Başına Gelir (RPV)
Müşteri Edinme Maliyeti (CAC)
3. E-Ticaret Stok Yönetimi
E-Ticaret Stok Yönetim Sistemleri
Stok/Satış Oranı, Sell-Thru ve Stok Devir Hızı
E-Ticaret Depo ve Güven Stoku
Stoksuzluk ve Geciken Sipariş Maliyetleri
Sipariş Karşılama Oranları
GMROII
4. E-Ticaret Ürün Yönetimi
ABC Analizi
Satış Analizi ve Raporlama Sistemleri (Kokpit)
Kategori Yönetimi ve Kategori Rating Sistemi
Piyasa Araştırması ve Rakip Analizi
5. E-Ticaret Finansal Yönetim
Ödeme Sistemleri, Banka ve Aracı Kurumlar
Finansal Döngü ve Nakit Akım Planlaması (C2C cycle)
E-Ticaret Yatırım Geri Dönüşü ROI
Brüt Karlılık, EBITDA ve Net Kar
Şirket Piyasa Değeri, ve EBITDA Çarpanı
6. E-Ticaret Temel KPI’ları (Kilit Performans Göstergeleri)
Satış KPI’ları (Sepet Oranları, Dönüşüm Oranı, Ziyaretçi Başı Satış, vb.)
Pazarlama KPI’ları (Reklam Verimlilik, Trafik Kaynak Verimliliği, vb.)
Ürün Yönetimi KPI’ları (Kategori Verimlilik, Beraber Ürün Oranları vb.)
Stok Yönetimi (Stok Büyüklüğü, Çakılı Stok, Stoksuzluk Oranı, vb.)
Müşteri Yönetimi (Elde Tutma, Yeniden Gelen, Yeni Müşteri, vb.)
SEO Yönetimi (Tıklanma Oranları, Ortalama Pozisyon, Görünüm, vb.)
Lojistik Yönetimi (Sipariş Karşılama, Tepki Süresi, Teslimat Oranları vb.)
7. E-Ticaret Görsel Mağazacılık Yönetimi (Online VM)
E-Ticaret Görsel Mağazacılık Vitrin
E-Ticaret Görsel Mağazacılık Mağaza İçi
Temel Görsel Mağazacılık Satış Arttırma Teknikleri
Sıkça Yapılan Görsel Mağazacılık Hataları
8. Online Mağazacılık / Pazarlama Metrikleri
Reklam Bütçesi Belirleme, Ölçme ve Analiz
İndirim, Ödül ve Promosyon Yönetimi
Çarpraz Dağıtım ve Omni Channel Pazarlama
Temel CRM Stratejilerine Bakış