Drama Teknikleri ile İletişimin DNA’sı Eğitimi

Eğitim / Kişisel Gelişim

7 Kasım 2015, Cumartesi - 8 Kasım 2015, Pazar

09:30 - 17:30

Ücretli

0 212 273 15 05 - 0 554 590 75 25

[email protected]

Katılım Formu

Etkinlik Web Sayfası

Etkinlik Detayları

Drama Teknikleri ile İletişimin DNA’sı Eğitimi

Çevremizdeki insanlarla ilişkimiz hayat başarımızın anahtarıdır. İlişki yönetiminde iş ve özel hayatımızdaki insanları anlamak ve onlar tarafından anlaşılmak büyük önem taşır. Bu programda ilişkilerinizi kuvvetlendirebilmek için anlamak ve anlaşılmak konularındaki yetkinliklerinizi yenileme fırsatı bulabileceksiniz.

Kazanımlar

Bu programda katılımcılar;

  • İletişim kazalarını engelleyebilmek konusunda farkındalık kazanabilecek,
  • Etkili iletişim kurmada kendilerinin nerede durduklarının farkındalığını yaşayabilecek,
  • İletişimde varsayımlarını doğrulamak için doğru soruları sorabilecek,
  • Dinleme becerisini geliştirmek için neler yapabileceğinin anahtarlarını bulacak,
  • Etkili iletişim için karşı tarafın ihtiyaç ve beklentilerini doğru analiz edebilecek,
  • Karşısındaki kişiye göre empati kurabilecek,
  • Yapıcı geribildirim verip, karşısındaki kişiyi savunmaya yöneltmeden düzeltici geribildirim verebilecek,
  • İletişim kurarken beden dilini doğru kullanmanın ipuçlarını yakalayabilecek, doğru ifadeleri seçebilecek,
  • Çevrelerindeki insanlarla uyumlu ve uzun vadeli işbirliği geliştirebileceklerdir.

Program İçeriği:

  • İletişim nedir? İletişim süreci nasıl işler?
  • Etkin iletişim kurmada engeller
    • Algılama farklılıkları
      • Seçici algı
    • Paradigmalar ve varsayımlar
    • Meli-Malı kuralları
    • Karşıdakini değiştirme çabası
    • İnsanları genelleyerek etiketleme – Drama çalışması: Sinem’e ne oldu?
    • Beklediğimizi duyma eğilimi
    • Kaynağı değerlendirme
    • Kişiselleştirme
  • İletişim tarzları – Envanter: İletişim tarzı anketi
  • Farklı iletişim tarzlarına / uyum sağlama ve drama çalışmaları
  • İletişimin anahtarları
    • Soru sorma
      • Neden soru sormayız?
      • Etkin iletişim için niye soru sormalıyız? – Uygulama: Romeo ve Juliet
    • Etkin dinleme
      • Çoğu insan duyar, dinlemez – Uygulama: Ünlü konuşmacı
    • Empati
      • Empatinin bileşenleri – Drama: Köprüden Rahat Geldiniz mi?
    • Geribildirim alma-verme
      • İletişimde geribildirim nedir?
        • Yapıcı geribildirim – Drama: Teşekkür ederim!
        • Düzeltici geribildirim – Drama: Sana güvenebilir miyim?
    • Güven oluşturma
  • İletişimde vücudun kimyası
    • Gerçekleşme anları
    • Bedenin ve başın duruşu: Bedenimle ne söylüyorum?
    • Jest ve mimikler: Düşünce ve duygularımı nasıl destekliyorum? Onları nasıl somutlaştırıyorum?
    • Yüz ifadeleri ve göz temasları: Duygu içeren bir ifadeyi nasıl yansıtıyorum?
    • Vücudun kimyası uygulamaları
  • İletişimde tavır-tutum seçme – Drama: Davet veriyorum
    • Reaktif tutumlar
      • Saldırgan
      • Eğilgen
    • Proaktif tutumlar
      • Özgüvenli
Bu etkinliğin süresi geçmiş
Point Hotel Barbaros
İstanbul / Şişli / ESENTEPE
Yıldız Posta Cad. No: 29
Etkinlik Konuları
Berna Talu Özbay
Gelişim Ortağı / İletişim ve Yönetim Eğitmeni