ABA Terapisi Eğitim Serisi - Otizm

Eğitim / Sağlık-Tıp

22 Mart 2015, Pazar - 10 Ocak 2016, Pazar

09:30 - 09:30

Ücretli

02122111091

[email protected]

Facebook

Twitter

Katılım Formu

Etkinlik Web Sayfası

Etkinlik Detayları

2015-2016 YILI EĞİTİM SEMİNERLERİ

ABA TERAPiSi EĞİTİM SERİSİ

           Türkiye’de ilk defa , daha önce yapılmış seminerlerden farklı olarak, ABA (Uygulamalı davranış analizi) alanında çalışacak profesyonelleri yetiştirmek üzere All Kids First, LLC. veAlgı ABA Terapi Merkezi işbirliği ile bir eğitim serisi düzenlenmiştir. Bu eğitimlere olan yoğun ilgi sonrasında devamını yapma kararı almış bulunmaktayız. 4. Kez düzenlenecek olan eğitim 5 oturumla başlayıp bitecektir.

Amacımız; ABA alanında çalışan/çalışmayı hedefleyen profesyonelleri, ABA yaklaşımı konusunda bilgilendirmek, bu konuda Amerika’da kullanılan son teknikleri tanıtıp, nasıl uygulayacakları konusunda eğitmektir. Eğitim serisini tamamlayan katılımcılar, kendi başlarına bir ABA programı hazırlayıp, en etkili teknikleri kullanarak bu programı uygulayacak seviyede bir bilgi ve pratiğe sahip olacaklardır.

Kimler katılabilir?: ABA alanında çalışmayı hedefleyen üniversite öğrencileri, ABA yöntemini sınıflarında uygulayarak öğrencilerinin başarı seviyesini yükseltmek isteyen eğitimciler, kendilerini geliştirmek isteyen ABA terapistleri, kullandıkları yöntemlere bir başkasını daha katarak ufuklarını geliştirmeyi isteyen eğitimciler ve veliler.

Eğitim Serisi Modülleri: Her eğitim serisi toplam 5 modülden oluşmaktadır. Her bir modül bir tam günlük eğitimi kapsayacaktır. Her bir modüle katılana, All Kids First, LLC. tarafından katılım belgesi verilecektir. Her modül’de ayrı konu işlenecektir. Modül sonunda herkes bir proje seçecektir ve konuyla ilgili çekilmiş bir eğitim videosunu göndererek süpervision alacaktır. ABA terapisini uygulayabilecek bilgi ve pratiğe sahiptir anlamında verilecek olan Sertifika için tüm 5 modül katılmak şartı aranacaktır.

Süpervizyon: Katılımcılara her modül için bir defaya mahsus olmak üzere süpervision verilecektir. Ekstra süpervision talebi olan katılımcılar için ek bir ücret karşılığında sürekli süpervision alabilme seçeneği de olacaktır. Konunun ayrıntıları eğitim sırasında paylaşılacaktır.

 

Niye Katılmalısınız: ABA yaklaşımını , ilk uygulandığı yer olan Amerika’da bu alanda halen çalışmakta olan bir Türk profesyonelden, kendi dilinizde, kıta değiştirmenize gerek kalmadan, Amerika standartında öğrenme ve birebir süpervision alma imkanı bulacaksınız.

 

Ücret   :  375 TL+KDV (Paket program: 1875 TL+KDV)

Tarihler:

  1. Modül- 22 Mart 2015 pazar,
  2. Modül- 14 Haziran 2015 pazar,
  3. Modül- 6 Eylül 2015 pazar,
  4. Modül- 15 Kasım 2015 pazar,
  5. Modül- 10 Ocak 2016 pazar,

EĞİTİM SERİSİ MODÜLLERİNİN İÇERİĞİ

 

MODÜL 1

ABA’ye Giriş (uygulama teorileri ve temel prensipler)

 

  • Otizm nedir, genel özellikleri
  • ABA Nedir? Kullanıldığı alanlar
  • Niye ABA?
  • Otizmde kullanılan diğer terapiler (Floortime, Brain Balance, Sensory Integration, RDI, Occupational Therapy, konuşma terapisi, glutein/casein diet, oxijen terapisi, feeding terapi, fizyoterapi ) ve ABA
  • ABA’da kullanılan diğer yöntemler (DTT, NET, VB,FBA)
  • ABA uygulama teorileri ve temel prensipler
  • Reinforcement-Punishment procedure
  • Prompting/ipucu prosedürü
  • Motivation/Motivasyon
  • A-B-C/Uyaran-davranış-sonuç denklemi
  • Davranış değiştirme tanılama ve tanımlama
  • Chaining/zincirleme yöntemi
  • Veri toplama ve grafiğe dökme
  • Becerilerin genelleştirilmesi
  • Etik kurallar
  • Hands on practice
  • Soruların cevaplanması

 

MODÜL 2

ABA Yöntemlerinden DTT (Discrete Trial Training)

 

  • Modül 1’in kısaca gözden geçirilmesi
    • Reinforcement-Punishment
    • Prompting/ipucu
    • A-B-C denklemi
    • Veri toplama ve grafiğe dökme
  • Discrete Trial nedir? Hangi durumlarda/ becerilerin öğretilmesinde kullanılır?
  • Çocuğun/bireyin seviyesinin saptanmasında kullanılan ölçekler ve uygulanma yöntemi
  • Hedeflerin saptanması ve ölçülebilecek bir tanımlamaya dönüştürülmesi
  • Hedef ulaşma kriterinin belirlenmesi
  • Öğretilecek ortamın hazırlanması
  • Reinforçelar’ın ve prompting protokolünün belirlenmesi
  • Veri toplama ve grafiğe dökme
  • Verilerin değerlendirilmesi
  • Hands on practice
  • Soruların cevaplanması

 

MODÜL 3

ABA Yöntemlerinden VB (Verbal Behavior)/Sözel Davranış ve NET (Natural Environment Teaching) Doğal Ortamda Öğretim

 

  • Modül 1 ve 2’nin kısaca gözden geçrılmesi
    • ABA uygulama teorileri ve teknikleri (reinforcement/punishment,
    • Prompting/ipucu protokolü, A-B-C denklemi, Veri toplama ve grafiğe dökme)
    • DTT yöntemi ( değerlendirme, programın hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi)
  • VB (Verbal Behavior) nedir? Hangi durumlarda/becerilerin öğretilmesinde kullanılır?
  • VB’in uygulanma teknikleri
  • Manding
  • Soru sorma
  • Veri toplama ve değerlendirme
  • NET (Natural Environment Teaching) nedir? Hangi durumlarda/becerilerin öğretilmesinde kullanılır?
  • NET’in uygulanma teknikleri
  • Veri toplama ve değerlendirme
  • Hands on practice
  • Soruların cevaplanması

 

MODÜL 4

ABA Yöntemlerinden FBA (Functional Behavioral Analysis) / Fonksiyonel Davranış Analizi

 

  • Modül 1, 2 ve 3’un kısaca gözden geçirilmesi
    • ABA uygulama teorileri ve teknikler
    • DTT
    • VB ve NET
  • FBA /Fonksiyonel Davranış Analizi nedir? Hangi durumlarda kullanılır?
  • FBA’de kullanılan teknikler nelerdir?
    • DRİ
    • DRA
  • Problem davranışı nasıl gözlemleriz?
  • Nasıl veri toplarız?
    • ABA gözlem formu
    • Aileyle/öğretmenle görüşme formu
    • Günlük program formu
  • Bu verileri nasıl değerlendiririz?
  • Davranış planına nasıl karar veririz?
  • Planın uygulanması
  • Veri toplanması ve değerlendirilmesi
  • Hands on practice
  • Soruların cevaplanması

 

MODÜL 5

Sınıf içinde uygulanabilecek ABA yöntemleri

 

  • Modül 1, 2, 3 ve 4’un kısaca gözden geçirilmesi
    • ABA uygulama teorileri ve teknikler
    • DTT
    • VB ve NET
    • FBA
  • Yeni bir konu işleme teknikleri
  • Öğrencileri sınıf kurallarına uymaya motive etme teknikleri
  • Sensory ıhtiyacı olan çocuklar için sınıf aktiviteleri
  • Ek kaynak listesi
  • Değişik senaryolar üzerine teknik geliştirme alıştırmaları
  • Soruların Cevaplanması
  • Sertifikaların dağıtılması

 

Eğitimci Özgeçmiş

1969 İstanbul doğumlu Nicky Nükte Altıkulaç, MS, BCBA, EI, Marmara Universitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü’nde lisansını tamamlarken; Erol Sabanci Spastik Cocuklar Vakfinda özel eğitimci olarak “erken tani ve tedavisi” alanında staj yaptı. Mezun olduktan sonra aralarında Nörolog Dr. Bülent Madi ve Psikiyatrist Dr. Hüseyin Selendi’nin de bulunduğu değerli doktorlarla çalışma imkanı buldu. 1991-1993 yılları arasında Romanya’da Çavuşesku rejiminin sona ermesinin ardından hızla yükselen sokak çocukları sayısına bir çözüm getirmek için çalışan onlarca kuruluştan biri olan İrlanda asıllı CARITAS VAKFI yoluyla Bükreş’teki sokak çocuklarına gönüllü psikolojik danışmanlık servisi verdi. 1993 yılında zihinsel özürlü çocuklara özel eğitim alanında tam gün eğitim veren kuruluşların yetersiz sayıda olduğunu görerek, Sosyal Hizmetler Müdürlüğü’ne bağlı olarak, ÖZEL AKATLAR ZİHİNSEL ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ’ni kurdu. Burada 3-18 yaş grubu zihinsel özürlü çocuklara bireysel ve grup eğitim servisleri sundu.1996 yılında MIRMIR ÇOCUKEVİ’ni kurdu. Burada duygusal ve zihinsel engelli cocuklarla normal çocukları kaynaştırmaya yönelik eğitim programı uygulayarak bir ilke imza attı. 1993-1996 yılları boyunca her zaman kalbinde özel bir yeri olan özürlü çocuklar için her yıl ücretsiz yılbaşı partisi düzenlemek, TÜRKİYE ÖZEL OLİMPİYATLARI’nda antrenörlük yapmak , maddi imkanları kısıtlı ailelere ücretsiz danışmanlık gibi gönüllü işlere de ara vermedi.

1999 yılında kendini geliştirmek, alanındaki calışmalarına yeni bir boyut katmak amacıyla gittiği Amerika’da; PENN STATE UNIVERSITESI’nde “APPLIED BEHAVIORAL ANALYSIS” programını tamamladı. Amerika’nın en önemli üç otizm kliniğinden biri olan MARCUS INSTITUTE’deki “Severe Behavior Clinic” ve “Academic Learning Center”de 1500 saatlik staj programını tamamladı. Burada aldığı APPLIED BEHAVIORAL ANALYSIS (PENN STATE UNIVERSITESI) ve HUMAN BEHAVIOR (CAPELLA UNIVERSITESI) uzmanlık eğitimiyle profesyonel kariyerine ve çalışmalarına ayrı bir yön verdi. 2004 yılında, Amerika’da bugün otizmin en etkili tedavi yöntemlerinden biri sayılan ABA Terapi yöntemini kullanarak yüzlerce aileye ve otizmli çocuğa hizmet veren “ALL KIDS FIRST Early Intervention Services, LLC.” şirketini kurdu.

ALL KIDS FIRST, LLC, Georgia State Early Intervention (0-3 yas erken tani ve mudehale) programının bir kolu olan BABIES CAN’T WAIT (0-3 yaş) Programı’nın 2004 yilindan beri yetkili uygulayıcısıdır. Bunun yanısıra, aralarında kendi alanında deneyimli, sertifikalı davranış terapistlerinin ve özel egitimcilerin bulunduğu geniş kadrosuyla 0-18 yaş arası gelişimsel bozukluğu olan cocuklara ev ortamında ABA TERAPISI servisi vermektedir.

Nicky Nükte Altıkulaç, eşi ve 2 oğluyla birlikte Atlanta’da yaşamaktadır. Türkiye’deki ailelere konsultasyon yapmak, ev ortamında ABA Terapisi programını oluşturmak, ABA terapistleri yetiştirmek ve seminerlere konuk konuşmacı olarak katılmak için her ay Türkiye’ye gelmektedir. Bu çalışmalarının yanısıra 2012 yılı içerisinde piyasaya çıkacak, Türkiye’deki ailelere ABA Terapisi konusunda çok önemli bir kaynak olacağına inandığı ilk kitabının hazırlıkları üzerine çalışmaktadır.

 

Üye Olduğu Organizasyonlar:

NAEYC-National Association for the Education of Young Children

ABAI- Association of Behavior Analysis International

BACB- Behavior Analysis Certification Board

ASAGA- Autism Society of America- Georgia Chapter

ABWA- American Business Women Association

AAHBEI- American Association of Home Based Early Interventionists

BLUE & WHITE SOCIETY – Penn State Assocciation

ARI- Autism Research Institute

Bu etkinliğin süresi geçmiş
Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
İstanbul / Şişli / MECİDİYEKÖY
Büyük Dere Cad. Kervan Geçmez Sok. No:10 D:1
Etkinlik Konuları